FAQ / Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy kilkadziesiąt najcześciej zadawanych pytań razem z odpowiedziami. Jeżeli te pytania i dopwiedzi nie rozwiązują wszystkich wątpliwości - zapytania prosimy o kontakt mailowy pod adres sklep@mainline-baits.pl lub telefoniczny na numer 883 4747 729. W dni robocze od godziny 11.00 do 18.00 w soboty od godz. 8.00 do 13.00.
Pytania dotyczące dostępności towaru oraz sposobu płatnosci za zamówienie:
1. Co oznacza przycisk "Kup", a co "Zamów"?
Odpowiedź: Produkty z przyciskami kup są na magazynie, produkty z przyciskiem zamów są produktami "na zamówienie" czyli sprowadzamy taki towar pod konkretne zamówienie klienta.
2. Jaki jest czas oczekiwania na produkty "na zamówienie"?
Odpowiedź: Zdecydowana większość produktów na zamówienie wysyłana jest w 14 dni od momentu zamówienia. Są jednak produkty na które czas oczekiwania jest dłuższy. Jeżeli tak jest jest on opisany przy statusie magazynowym danego produktu, lub w opisie treści.
3. Dlaczego przy towarze jest szary przycisk "brak towaru"?
Odpowiedź: Wygląda na to że wyprzedał się towar który zazwyczaj mamy na magazynie i system zmienił mu status magazynowy na "brak towaru".
4. Dlaczego nie mogę wrzucić towaru do koszyka?
Odpowiedź: Wygląda na to że chcesz kupić towar którego aktualnie nie mamy na stanie. Przepraszamy możeż dopisać się do śledzenia produktu (podać swój e-mail) i w momencie otrzymania dostawy tego towaru automatycznie powadomimi Cię o tym fakcie.
5. Dlaczego nie liście wyboru nie ma wszystkich dostępnych produktów które są zgodnie opisem?
Odpowiedź: Wygląda na to że chcesz kupić wersję towaru którego aktualnie nie mamy na stanie. Przepraszamy możeż dopisać się do śledzenia produktu (podać swój e-mail) i w momencie otrzymania dostawy tego towaru automatycznie powadomimi Cię o tym fakcie.
6. Czy na pewno towar który zamówiełem jest dostępny na magazynie?
Odpowiedź: W 99% przypadków towar który ma status "jest" jest na magazynie. 1% rezerwujemy na błędy magazynowe i sytuacje kiedy towar ulega uszkodzeniu prze co nie jesteśmy w stanie wysłać pełnowartościowego towaru. Jezeli taka sytuacja wystapi kontaktujemy się z klientem aby ustalić dalszy tok działania.
7. Czy musze się rejestrować/zakłądać konto zeby zrobić zakupy?
Odpowiedź: Nie. Nie jest konieczne rejestrowanie się aby skłądać zamówienia w naszym sklepie. Natomiast założenie konta daje wymierne korzyści - kazdy użytkowanik dokonujący zakupów bierze udział w programie lojalnosciowym (zbiera punkty który moze zamienić na nagrody patrz regulamin promocji). Dodatkowo otrzymasz dostęp do działów do których nie mają dostępu klienci niezarejestrowani (np aukcje, promocje, itp) przy kolejnych zamóieniach nie bedziesz musiał wprowadzać danych adresowych, bedziesz mógł śledzić na bierząco status Twojego zamówienia oraz wcześniej realizowane zamówienia, prowadzić blog zdjęciowo/informacyjny oraz mieć podstawę do negocjacji ceny ponieważ dla zarejestrowanych użytkowaników prowadzone sa statystyki sprzedaży.
8. Czy jest minimalna kwota zamowienia?
Odpowiedź: Nie.
9. Czy mogę zapałcić za zakupy w sklepie internetowym kartą kredytową?
Odpowiedź: Tak. Aktualnie płatności Kartami Visa oraz Maestro realizowane sa przez System PayU.
10. Czy mogę zapłącić za zakupy kurierowi przy dostawie lub przelewem żebym nie musiał mieć przygotowanych pieniędzy dla kuriera?
Odpowiedź: Tak. Możlwe sa obydwie formy płatnosci. Forma płatności za zakupy wybierana jest w 2 kroku koszyka.
11. Czy moge kupić na raty?
Odpowiedź: Tak. Sprzedaż ratalna dostępna jest dla zamówień od 300 zł i obsługiwana jest przez system Raty PayU. Bankeim realizującym jest AliorBank. Procedura odbywa si całkowicie on-line od wypełniania wniosku ratalnego do decyzji kredytowej w około 15 minut!!!. Szczegółowo system ratalny opisany jest w dziale Jak kupic na raty?
12. Nie wiem czy płatność przelewowa lub PayU przebiegła własciwie. Co mam robić?
Odpowiedź: Proszę chwile odczekać i sprawdzić czy w przypadku płatnosci przelewowej na koncie została zaksięgowana operacja. Jeżeli nie prosimy skontaktować się z obsługą sklepu poprzez e-mail sklep@mainline-baits.pl lub przedzwonić pod numer telefonu 883 474 729 i opisać sytuację. Wspólnie ustalimy dalszy tok działania zadowalający dla każdej ze stron.
13. Nie wiem co sie dzieje z moim zamówieniem. Co mam robić?
Odpowiedź: Wszystkie zamówienia przechodzą przez 4 statusy "zamówienie nowe", "zamówienie potwierdzone", "zamówienie w realizacji" oraz zamówienie "zrealizowane". Przy kazdej zamiana statusu klient informowany jest automatycznie wysyłaną wiadomością e-mail o zmianie statusu zamówienia i aktualnym postepie w realizacji zamówienia. Jeżeli to nie wyczerpuje pytania proszę skontaktować się z obsługą sklepu poprzez e-mail sklep@mainline-baits.pl lub przedzwonić pod numer telefonu 883 474 729 w godzinach pracy sklepu. Sprawdzimy i wyjasnimy co sie dzieje z zamówieniem.
14. Czy mogę dostać Fakturę na zamawiany towar?
Odpowiedź: Tak. Proszę taką opcję zaznaczyć w 2 kroku składania zamówienia (standardowo wystawiamy "paragon").
Pytania dotyczące dostawy zamawianego towaru:
15. Jaki jest koszt przesyłki zamawianego towaru?
Odpowiedź: Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi kupowanego towaru, sposobu płatności oraz wybranego dostawcy. Sklep sam określi w koszyku odpowiednie koszty. Koszty przesyłki można rónież sprawdzić na stronie Ceny dostaw towaru.
16. Od jakiej kwoty są darmowe przesyłki?
Odpowiedź: Aktualnie wszystkie zamówienia powyżej 300 zł wysyłamy na nasz koszt. Dotyczy to jednak tylko transakcji krajowych i przesyłek krajowych.
17. Jak szybko / Kiedy bedzie wysłane moje zamówienie?
Odpowiedź: Większość zamówień pobraniowych skałdanych do godziny 10.00 wysyłane jest tego samego dnia roboczego. Jeżeli wybrałeś formę płatności przelew przesyłka bedzie zrealizowana po zaksięgowaniu wpłaty na konto sklepu. Sesja księgowania przelewów w naszym banku odbywa się o godzinie 12.30 kazdego dnia roboczego. Aby przyśpieszyć realizację zamówień przelewowych można wysłać na adres sklep@mainline-baits.pl potwierdzenie przelewu.
18. O której są odbierane przesyłki przez kuriera?
Odpowiedź: Aktualnie przesyłki odbierane są ok godziny 14.00 w dni robocze.
19. Czy dostanę numer listu przewozowego
Odpowiedź: Wszystkie zamówienia przechodzą przez 4 statusy "zamówienie nowe", "zamówienie potwierdzone", "zamówienie w realizacji" oraz zamówienie "zrealizowane". Po każdej zmianie statusu zamówienia kupujący zostanie o tym poinformowany wiadomoscią przesłaną na podany w zamówieniu adres e-amil. W zamówieniu informującym o wysłaniu przesyłki zostanie dołaczony numer listu przewozowego przy pomocy którego będzie można śledzić losy przesyłki. UWAGA!!! Dodatkowo dostawca POCZTEX i POCZTA POLSKA informuje o planowanej dostawie SMSem w dniu doręczenia.
20. Czy mogę ustalić godzinę dostawy towaru
Odpowiedź: Możemy przekazać kurierowi sugerowana godzinę dostawy niestety nie jesteśmy w stanie wymusić na kurierze aby stosował się do naszych próźb. Najlepiej po otrzymaniu numeru listu przewozowego skontaktować się bezpośrednio z kurierem i ustalić godzinę dostawy.
21. Czy moge zamawiany towar w sklepie internetowym odebrać osobiście w sklepie stacjonarnym
Odpowiedź: Tak jest. Jest możliwośc wybrania takiej opcji prosimy jednak o podanie w uwagach planowanego terminu odbioru tak abyśmy mogli przygotowac towar.
Pytania dotyczące bezpieczeństwa zakupów:
22. Skąd wiem że dostane zamawiany towar a nie przysłowiową "cegłę"
Odpowiedź: Jesteśmy legalnie działającą firmą od 2004 roku natomiast sklep internetowy prowadzimy od 2006 roku. Jesteśmy jednym z najdłużej działających sklepów wędkarskich w internecie. Zrealizowaliśmy tysiące zamówień dla tysięcy klientów mam nadzieję ze taki argument wystarczy. Jeżeli takie zapewnienie nie wystarczy zawsze brak realizacji opłaconego zamówienia można zgłosić na policję.
23. Czy moje dane z karty kredytowej są bezpieczne?
Odpowiedź: Tak. Sklep nie przechowuje informacji o kartach kredytowych. Przetwarza je tylko broker płatnosci czyli PayU - a dane przesyłane są poprzez szyfrowane połączenie "https".
24. Czy moje dane osobowe sa bezpieczne?
Odpowiedź: Tak. Sklep ma wprowadzoną politykę bezpieczeństwa, a zbiór danych osobowych zgłoszony jest do GIODO.